RSS
Newsletter
Prijavi se!

HIGIJENOM SPAVANJA DO KVALITETNOG SNA

Kvalitetan san je možda prvi činitelj cjelodnevne dobre forme i svakojake učinkovitosti. Jedostavno, čovjek mora biti dobro naspavan da bi uspješno parirao pritiscima i zahtjevima "modernog posla i života".
Oni koji su nekad, pritisnuti poslom, brigama, stresom ili depresijom izgubili moć dobrog sna znaju kako je to teško i bolno. Tzv. higijena spavanja važan je element "zdravog života u poslovnom svijetu".

Higijenu spavanja čini sljedeće:

Duljina spavanja
Spavajte dovoljno. Svatko sebi zna koliko je to i mjera za to je individualna. Manjina ljudi spada u skupinu kratkospavača kojima je dovoljno pet sati sna, jednako kao što je drugoj skupini odraslih potrebno više od osam sati.

Navika redovitog odlaska u krevet...
Krećite u krevet približno u isto vrijeme svaku večer. I ustajte ujutro uvijek oko nekog istog sata. Nastojte to održati i u dane vikenda i praznika. Tijelo voli ritam, a ritam budnosti i spavanja izuzetno je važan činitelj obnove i oporavka tijela.

Ambijent
Spavaću sobu uredite tako da bude ugodno mjesto za vaš odmor. Oslobodite je trajno od svih možebitnih razbuđujućih i iritirajućih stvari u što svakako spadaju dokumenti za posao, poslovna torba. Uklonite iz nje, koliko je god moguće sve suvišne stvari koje ne pripadaju jednoj spavaćoj sobi (hrpe novina i časopisa, sobni bicikl kojem se pedale okreću rijetko ...). Važna je i posteljina, pa neka krevetnina bude od prirodnih materijala, oku ugodnog dizjna, blagih boja (ne crvena ili narandžasta). Temperatura u sobi neka je malo snižena, što znači svakako od 18 do 20oC. Prozor držite primjereno otvorenim da bi zrak u sobi bio svjež, a ne ustajao.

Dva sata prije spavanja - stop stimulansima!
Dva sata prije lijeganja počinje «neporočno razdoblje». Ne konzumirajte cigarete, kavu, alkohol, crni čaj, coca-colu, čokoladu jer sadrže stimulanse. Većina od toga nije posebno dobra ni danju, a kamoli navečer. Alkohol ne pomaže spavanju, kako se ponekad misli. S nekoliko čašica više možda se brže zaspi («zaspao je poput pijanca»), ali se zbog alkohola skraćuje razdoblje dubokog sna i ranije se budi. Pravilo neporočnosti se naravno ne odnosi na ljubav.

Smirivanje tijela, želuca i misli uoči polaska na počinak

· Dva sata uoči lijeganja ne krećite na sprinterske trke, dizanje utega i slične intenzivne fizičke aktivnosti. Prerazbuđeno tijelo neće se stići dovoljno smiriti i nećete zaspati u očekivano vrijeme. Tome nasuprot, kraća brza šetnja ili umjerena tjelovježba odlično će svima doći; njima se oslobađa nakupljena fizička i psihička napetost (tko je od nas te sreće da nema stresni posao?).


· Preobilan i/ili teški obrok nije dobar ni za kilograme ni za odmor. Želudac će se radeći mučiti, umjesto odmarati, a vi ćete bez sna bdjeti. S jelom treba završiti tri sata prije lijeganja. Neka to bude nešto lagano, po količini skromno. Treba se svakako kloniti mesnih obroka, svega pečenog i prženog, pomfrita, konzervirane hrane, pizze i sličnog. Općenito računajte da se najdulje probavljaju proteini potom masti, pa ugljikohidrati, a najkraće vrijeme je potrebno za probavu kuhanog ili svježeg voća i povrća.


· Na službenom putu ćete vjerojatno biti ugroženi poznatim "poslovnim ručkovim i večerama" koje u pravilu znače - obilan, težak i jako kaloričan obrok. Na licu mjesta smislite kako se s time nositi; ne dajte se nagovoriti na ovo i ono, jela birajte sami.


· Radite li intelektualno i navečer, počnite usporavati na vrijeme. Može se dogoditi da mozak i nekoliko sati nakon što ste ugasili računalo ili sklopili zadnje stranice elaborata nastavi raditi "onako sam od sebe". Brige smirujte, ne razmišljajte o sutrašnjim planovima.


· Klonite se svakog teškog razgovora, izbjegavajte povod za prepirku ili angažirani dvoboj sa članovima kućanstva.


· Da li gledati TV ili čitati novine? Ovisi. Ako gledate dnevnik ili listate novine, može vam se dogoditi da vas pogodi ili zakači neka provokativna tema i teško da ćete lagano zaspati. Velika je preporuka psihologa - TV van iz spavaće sobe! Lagana i ne uzbudljiva knjiga dobro dođe.

Želimo vam uvijek dobar san.


Milna Tudor & Goran Tudor

www.manager.hr

 

Najveća poslovna knjižara u jugoistočnoj Europi

Tvrtka M.E.P. d.o.o. dobila uglednu nagradu za knjigu-planer Učinkovit menadžer

Naša preporuka

Za Vaš godišnji odmor

Izrada web stranica WEB marketing