RSS
Newsletter
Prijavi se!

ZDRAVI ŽIVOT U POSLOVNOM SVIJETU: Hrana za stresne radne uvjete

Teško je zamisliti život bez stresa, zar ne?
Naše tijelo ima sposobnosti adekvatno odgovoriti na povremeni kratkotrajni stres.
U prastaro doba naš predak je bio prisiljen boriti se sa zvjeri ili pobjeći od nje. No, takve situacije nije imao često. Njegov se organizam stigao odmoriti nakon povremenog jakog stresa.
Za razliku od njega, današnji moderni život znači konstantni stres. Razina povremenog ili akumuliranog stresa koju svakodnevno osjećamo daleko je veća od one za koju smo nekad u davnini „konstruirani".
Već je i stajanje u redu u dućanu, gužva u prometu, kašnjenje na poslovni sastanak... stres. Čini nas nervoznima.

A sada pogledajmo, što se događa u našem tijelu u vrijeme stresa. Kao odgovor na stresor izvana, nadbubrežna žlijezda luči hormon adrenalin, koji trenutačno priprema tijelo za akciju. Na koji način? Adrenalin potiče oslobađanje glukoze iz jetre i mišića koja je glavno gorivo za tijelo, mišiće, mozak, svaki proces u organizmu. Tijelo je dobilo potrebnu energiju za djelovanje.
Za navedenu proizvodnju adrenalina potrebna je također neka energija. Pitate se otkud sva ta energija? Odgovor je - u preusmjeravanju energije sa svakodnevnih procesa regeneriranja, obnove organizma, probave, čišćenja.
Stoga svaki trenutak proveden u stresu ubrzava vaš proces starenja. Stresna je i sama pomisao na to, zar ne?

ZANIMLJIVOST: Prosječna količina adrenalina koja se oslobađa u čovjekovu tijelu tijekom svakodnevne situacije prometne gužve (traffic jam) odgovara količini kojom bi mogao pretrčati jednu milju. A ne trči ništa!

 

Dakle kako si pomoći u borbi sa stresom? Nemoguće je potpuno ukloniti stres iz naših života, ali možemo pomoći tijelu u njegovoj borbi s stresom. Pored ostalog i pravilnom prehranom. Da pomogne nadbubrežnoj žlijezdi u njezinu djelovanju pod stresom, dokazano je da tijelo treba vitamine C i B5 te mineral magnezij. Zato - kako bi se smanjile negativne posljedice dugotrajnog stresa svakodnevno uzimajte namirnice bogate ovim nutrijentima. Ovo je naročito važno za menadžere!

PREPORUČENE ANTI-SRES NAMIRNICE

VITAMIN C

MAGNEZIJ

VITAMIN B5

Krumpir

Bademi

Jaja

Zeleno lisnato povrće

Zeleno lisnato povrće

Suncokretove sjemenke

Brokola

Brokola

Soja

Paprika

Smeđa riža

Kukuruz

Kiwi

Cjelovite žitarice

Cjelovite žitarice

Citrusi

Suncokretove sjemenke

Iznutrice (jetrice, bubreg)

 
dipl. ing. Milna Tudor, nutricionistica

www.manager.hr

 

Najveća poslovna knjižara u jugoistočnoj Europi

Tvrtka M.E.P. d.o.o. dobila uglednu nagradu za knjigu-planer Učinkovit menadžer

Naša preporuka

Za Vaš godišnji odmor

Izrada web stranica WEB marketing