RSS
Newsletter
Prijavi se!

KAKO HODAJU NORDIJCI, ALI I HRVATI

Prije pet-šest godina, šetajući uokolo Jarunskog jezera susrela sam nekog gospodina koji se kao i ja rekreirao. Ali na pomalo čudan način. Ima je u rukama nešto poput skijaških štapova, a nigdje ni skija ni snijega.
Malo po malo i kasnije sam doznala o čemu se tu radi - o nordijskom hodanju. Novu revolucionarnu tehniku izumio je Finac Marko Kantaneva, 1997.g., s ciljem da se još i više poboljšaju pozitivni učinci brzog hodanja, jedne od rijetkih tjelesnih aktivnosti koja odgovara većini ljudi, pomaže očuvanju zdravlja i prevenciji mnogih bolesti i stanja, dostupna je u odmah i na svakom terenu i ne zahtjeva nikakve novce (osim nabavke štapova ­­­150-300 kn). Popularnost nordijskog hodanja vrtoglavo raste pa se broj sretnih hodača po Europi danas popeo na 30 milijuna.
OD OBIČNOG DO NORDIJSKOG HODANJA

Važan element ove tehnike su posebno dizajnirani štapovi, uz pomoć kojih se jako povećava ugoda, ali i učinkovitost vježbanja. Snažnim odgurivanjem štapovima prave se veliki koraci pa su uz noge, aktivne i ruke, ramena, prsa i leđa, dakle (preko 90% muskulature). Usklađeno kretanje ruku i nogu (ritmičko hodanje) ima izuzetan opuštajući učinak, zbog čega ga smatra odličnim sredstvom protiv stresa, a za dizanje raspoloženja. U usporedbi s običnim hodanjem, nordijsko hodanje ubrzava puls za 5-15 otkucaja u minuti. Iako je intenzitet vježbanja jači, subjektivni osjećaj naprezanja i umaranja je manji. Zbog svega, nordijsko je hodanje primjereno svakoj dobi pa i starije osobe smiju vježbati 50 minuta „u komadu". Imajući u vidu preraspored težine tijela sa dvije na četiri točke (noge i štapovi), hodanje je idealno za osobe koje imaju problema sa zglobovima koljena, kukova i lumbalnog dijela kralješnice. Naime, pritisak na donji dio tijela manji je za 30%. Nordijsko hodanje se smatra idealnim za mršavljenje jer je energetska potrošnja za 40% veća nego kod normalnog hodanja. Jednim satom nordijskog hodanja izgubi se oko 500 kcal (!). Budući da je nordijsko hodanje strogo aerobna aktivnost, prava je blagodat za jačanje srca i krvožilnog sustava.
Iako se tehnički čini posve jednostavnim, nije tako; tehniku treba pravilno naučiti. Pod stručnim vodstvom, npr. profesor kineziologije ili nekog pravog Nordijca, savladat ćete osnove za par sati. Pozovite obitelj i prijatelje pa zakoračite zajedno u čarobni svijet „neobičnih rezultata za ništa novca". Nije u pitanju moda! P.S. Adrese trenera možete naći na internetu.

dipl. ing. Milna Tudor, nutricionistica

Sva autorska prava zadržana.
P.S.: zapaženi prilog u godišnjem priručniku-planeru UČINKOVITI MENADŽER 2009.

Najveća poslovna knjižara u jugoistočnoj Europi

Tvrtka M.E.P. d.o.o. dobila uglednu nagradu za knjigu-planer Učinkovit menadžer

Naša preporuka

Za Vaš godišnji odmor

Izrada web stranica WEB marketing