RSS
Newsletter
Prijavi se!

KAKO ZASPATI U NESANICI

Doktore, nikako ne mogu zaspati. Muči me nesanica.
Brojite do tri.

Doktore, ne pomaže. Brojao sam ...
Sad brojite do pola četiri (ujutro).

Našli ste se u hotelu poslije napornog dana. Ili ste pisali neko izvješće dugo u noć. Posljednjih ste mjeseci napeti, projekti se množe. U sukobu ste s ljudima. Ostali ste bez posla. Tvrtka slabo posluje. Pojavila se bolest. Dijete se neželjeno ponaša (ne po vašim kriterijima!), susjed nečim zafrkava (blaga riječ!), bračni vas partner u nečem ne razumije. Sve to udara po tijelu i psihi. Podliježete nervozi. Napeti ste danju, slabo spavate noću.
Poremećaj spavanja često prati današnje rukovoditelje. Otprilike 30-40 % "modernih ljudi" pati od povremene nesanice, jednom u godini dana barem. Ako vas i mimoiđe jedne godine, možda će vas "zakačiti" već iduće. Možda će udariti na nekog vašeg ukućanina ili kolegu na poslu. Bilo kako, dobro je znati

NAJBOLJU PROCEDURU PROTIV NESANICE

· Bez panike. Ne brinite zbog nespavanja - svakome se to nekad dogodi. Sjetite se da nećete «umrijeti» ako jednu noć ne odspavate dobro.
· Smirite misli. Prestanite razmišljati i baviti se sutrašnjim ili jučerašnjim problemima, skrenite misli na nešto opuštajuće (vizualizirajte slap kako teče, more, livadu u planini, zvjezdanu noć...).
· Ustanite. Od okretanja s boka na bok nema koristi; nije problem fizički položaj nego nešto nevidljivo u vašoj glavi .
· Opustite tijelo. Opustite se uz pomoć neke primjerene tehnike, možda opuštajućim disanjem: duboko i polagano dišite, u mislima pratite svoje udisaje i izdisaje. Zamislite da je zrak koji izdišete tamne boje, a onaj koji udišete bijele. Ako se odlučite za kupku, neka bude ugodno topla, ali ne vruća. Blago namažite lice s nekoliko kapljica lavandinog ulja, a možete kapniti neku kap i na jastuk.
· Bavite se laganom aktivnošću. Možda će biti dovoljno da pređete u drugu prostoriju i opustite se u ugodnoj fotelji ili trosjedu. Ne radite ništa teško (Opušta li ikoga pranje hrpe suđa ili brisanje prašine po velikoj sobi - sve to u dva sata ujutro?). Možete prošetati desetak minuta gore dolje po sobi.
· Uzmite neku laganu knjigu; u tu je svrhu dobro uvijek imati u pripravi nešto pogodno - putopis, novelu, klasiku. Odbacite pomisao na novine i političke časopise jer vijesti pobuđuju mentalnu aktivnost (pozornost). Ne uključujte TV, a na radiju potražite postaju sa smirujućom glazbom.
· Popravite sobni ambijent. Snizite sobnu temperaturu, najbolje na 18-19 stupnjeva C. Otvorite prozor da uđe svježeg zraka. Ako vas uznemiruje buka okoline (tramvaj) ili govor susjeda, stavite vatu u uši.
· Pojedite nešto, ako vam paše. Uzmite malo mlijeka ili bananu; oni sadrže aminokiseline koje pridonose uspavljivanju.
· Otklonite bol, nemir. Otklonite bol, ako je ona uzrok (u kućnoj ljekarni uvijek treba biti neki analgetik). Smirite nemir nekom laganom tabletom, najbolje na biljnoj osnovi. Pazite se apaurina i slične farmacije jer izaziva ovisnost.

Kad se sutra nađete sami sa sobom, odlučno se pozabavite pravim uzrocima svoje nesanice. Ako je nesanica tek povremena, nema problema. To i nije bio neki problem.

Milna Tudor & Goran Tudor

www.manager.hr

Najveća poslovna knjižara u jugoistočnoj Europi

Tvrtka M.E.P. d.o.o. dobila uglednu nagradu za knjigu-planer Učinkovit menadžer

Naša preporuka

Za Vaš godišnji odmor

Izrada web stranica WEB marketing