RSS
Newsletter
Prijavi se!

LAGANO USPUTNO TROŠENJE KALORIJA

Evo dobrog i, uz to, besplatnog savjeta.

Promijenite svoj stil života samo za malo i vaša će dnevna potrošnja energije porasti i do 20 %. Uz dotadašnji normalni unos kalorija od 1800-2500 dnevno, to će dostajati da počnete gubiti na težini - i do 1/2 kg tjedno. Promijeniti se - to znači: tijekom dana, usputno, više no dosad, koristiti svoje pospane mišiće.

 
Situacije na poslu:
Kada ujutro parkirate automobil, ne tražite mjesto odmah do ulaza u svoju poslovnu zgradu. Namjerno parkirajte malo podalje, 200 ili 300 metara i eto vam zdravih 30-tak koraka na dar. Zaboravite dizalo. Otiđite sami u kopiraonu ili dočekati stranke na portu. Stojte umjesto da sjedite kad u uredu telefonirate. Ili još bolje - hodajte umjesto da stojite. Umjesto da telefonom dugo pričate s kolegom, spustite se do njega kat niže (naravno ne dizalom!). Dalje, sjedite u uspravnom položaju, a ne nalakćeni na stol ili zavaljeni u fotelju. U vrijeme dnevnog odmora, svakako prošećite. Malo žustriji hod od 20 minuta odnijet će vam 150 kcal, otkloniti ukočenost i oživiti krvotok (time i mozak). Tijekom rada razgibajte se 2-3 puta po 5 minuta na dan. To čuva kičmu za «zlatne godine». U nekim tvrtkama to je i radna obveza. I pilates lopta je odlično rješenje za ravno držanje, naravno ukoliko se to uklapa u vašu radnu sredinu (ima tvrtki u Hrvatskoj koje nemaju stolica u uredima, već samo ovakve šarene lopte).
A kad dođete kući?
I tu ima niz prilika za usputno trošenje kalorije. Nabavite psa. Umjesto da tjerate ukućane, sami ga izvodite u šetnju (30 min lagane šetnje s psom oduzet će vam 120 kcal). Otiđite sami po pizzu u restoran, umjesto da vam je oni dostave, na stol, u tanjur. Skuhajte nekad ručak «po starinski» i operite suđe ručno. I u omraženim kućanskim poslovima poput usisavanja ima nećeg dobrog. Za 20 min usisavanja potrebno vam je 80 kcal. Smanjite korištenje automobila. Izbjegnite njegovu „pomoć" kad idete po novine ili u dućan. Čudimo se gužvi na cesti, a do kafića udaljenog 500 metara idemo autom! U buduće ugodno prošećite. Dok gledate TV vježbajte nogama u zraku (zaboravite grickanje i pijuckanje). Legnite na pod, odradite par trbušnjaka, što je još bolje. Hodajte iz sobe u sobu što više, spremite neku stvar odmah, a ne kasnije... Ako imate vrt, bavite se njime! Osim što je vrt dobar odmor za dušu, umjerenim vrtlarskim poslovima gubi se također i 4-7 kcal/min.
Djeca su dobar način "rekreacije", također. Polusatnom igrom s djetetom, hodajući ili laganim trčkaranjem možete izgubiti 120-210 kcal.

Pouka:

Činite «vježbice» kad god možete. Obavite male poslove sami, ne ostavljajte ih drugima. Radite obrnuto od onoga čemu su nas posljednjih desetljeća sustavno učili - da pošto-poto radimo što manje (kao da odmaranje automatski povećava ukupnu kvalitetu življenja). Za zdrav, sretan i dug život daleko su važniji činitelji: fizička aktivnost, nepušenje, mediteranska prehrana te ravnoteža rad:odmor.

P.S
A sada napravimo mali proračun. Ukoliko svaki drugi dan tako usput izgubite 300 kcal, to je godišnje 54.600 kcal, odnosno oko 6 kg. Znači, ukoliko želite održati postojeću tjelesnu težinu, ovo je dobar način. Pojedete li nešto više nego biste trebali, na "nulu" ćete se vratiti s usputnim "vježbanjem". A ukoliko jedete onoliko koliko vam je potrebno, a ne više, na ovaj način ćete i smršaviti. .
Vrijedi i obrat. Jedete li usput i iznad potrebnog energetskog unosa, svakog dana samo po 150 kcal (sladoled!), krajem godine imat ćete 4,5 do 5,5 kg više. Onda?

dipl.ing. Milna Tudor, nutricionistica

www.manager.hr

Najveća poslovna knjižara u jugoistočnoj Europi

Tvrtka M.E.P. d.o.o. dobila uglednu nagradu za knjigu-planer Učinkovit menadžer

Naša preporuka

Za Vaš godišnji odmor

Izrada web stranica WEB marketing