RSS
Newsletter
Prijavi se!

OPUŠTANJE NAKON NAPORNOG RADNOG DANA/TJEDNA

Imali ste naporan, stresan dan, možda i cijeli tjedan? Dolazite kući napeti, nervozni, i takvi ostajete.

Ne možete si izbaciti iz glave misli o poslu. Kako si pomoći? Jedan od načina je da naučite tehnike opuštanja. Drugi je baviti se nekim uzbuđujućim sportom, rekreacijom. A treći, naći si dobro, veselo društvo, bar jednom na tjedan. Može se reći da onaj tko sve to zna postiže veću vrijednost života.

Najmanje zahtjevne su ipak tehnike opuštanja. Njima možete pribjeći gotovo uvijek
Postoje mnoge tehnike opuštanja. Većina vuče korijene iz zemalja Dalekog istoka, a temelje se na harmonizaciji tijela i duha.
Pronađite tehniku koja vam najbolje odgovara:
Aromaterapija
Danas na tržištu postoji more različitih aromatskih ulja. Proizvode se iz cvjetova, listova, korijenja, ljuski... Mirisi aromatskih ulja djeluju opuštajuće, umirujuće i ublažavaju tjeskobu. Ne slijedite slijepo upute, iako i one dobro dođu ("lavanda je dobra za ovo, a eukaliptus za ono"). Isprobajte razne mirise i odaberite onaj (one) koji vama najviše odgovara. Kapnite par kapi u kupku ili u vodu za polijevanje kamenja u sauni, izmasirajte sljepoočnice ili upalite mirisnu lampicu. No, pazite pri kupovini takvih ulja. Kupujte ih u dobrim ljekarnama ili drogerijama. Jeftina ulja kupljena u razno raznim dučanćićima ili štandovima mogu biti loše kvalitete i s raznim štetnim primjesama. To je posebice važno kod tehnike stavljanja ulja izravno na kožu.
Autogeni trening
Autogeni trening je tehnika autosugestije. Utjecajem na sebe dovodimo se u stanje opuštenosti. Pomaže pri stresu, nesanici, želučanim tegobama, migreni, visokom krvnom tlaku, ukočenosti mišića i astmi. Autogeni trening provodi se u ležećem položaju. Temelji se na dubokoj koncentraciji na određeni dio tijela, tijekom čega se fokusiramo na to da postanu teška, topla ili hladna. Najčešće se započinje s jednom rukom ili nogom. Sugestija se izvodi rečenicom: "Moja desna ruka je teška (ili topla ili hladna) ". Kasnije se težina (ili toplina ili hladnoća) postepeno širi na ostale dijelove tijela, a na kraju i na cijelo tijelo. Ugoda prekriva vašu napetost donijetu iz vanjskog svijeta.
Jacobsonova metoda
To je tehnika koja se temelji na naizmjeničnom naprezanju i opuštanju mišića. Ide se redom: stopala, noge, stražnjica, leđa, dlanovi, ruke, ramena, zatiljak, vrat i lice. Legnite na leđa te napinjite svaku skupinu mišića 10 sekundi, a zatim ih opuštajte 30 sekundi. Evo primjera kako se napinju pojedini mišići:
· Skvrčite prste na nogama prema unutra i napnite potkoljenice
· Stisnite stražnjicu i natkoljenice
· Ispupčite trbuh što više možete
· Tijelo pritišćite u pod, skupite lopatice, a glavu sagnite naprijed
· Stisnite šaku, napnite podlakticu i nadlakticu
· Namrštite čelo, čvrsto zažmirite, razvucite usne u širok osmijeh, te oblikujte ustima slova A, E, I, O, U
U stresnim situacijama, kada ste nervozni ili tjeskobni, kada patite od unutarnjeg nemira i nesanice Jackobsonova metoda je jako dobar način opuštanja.
Meditacija
Meditacija znači privremeno povlačenje iz stvarnosti i svakodnevnice (na neko vrijeme). Poznata je već tisućljećima. Vrlo je dobra za opuštanje, smanjenje tjeskobe, nervoze i straha. Smatra se da meditiranje dva puta tjedno 15-20 minuta daje najbolje rezultate. Glavna karakteristika meditacije je duboka koncentracija na disanje. Odaberite mirno mjesto, zauzmite udoban sjedeći položaj, ispravite kralježnicu i započnite meditaciju dubokim udisajom. Pri izdisaju probajte svjesno opustiti svaki mišić vašeg tijela.
Tai chi
Tai chi predstavlja meditaciju u pokretu. Tai chi ima naziv i „boks protiv vlastite sjene", no to nije klasična borbena vještina. Kinezi smatraju da je Tai chi borba protiv vlastitih slabosti i bolesti. Meki pokreti tijela koji prelaze iz jednog u drugi izvode se polako i ravnomjerno. Pri tome se pokreću svi mišići koji se naizmjence opuštaju i napinju. Tai chi potiče duševnu harmoniju i opušta. Osim toga povećava cjelokupnu izmjenu tvari, a time i prokrvljenost organa, što povoljno djeluje na probavu i kožu.
Joga
Joga je tehnika koja vodi do harmonizacije tijela, duha i duše. Glavni elementi joge su karakteristični položaji tijela, vježbe disanja i duboko opuštanje. Položaji tijela (asane) jačaju oslabljene mišiće, te razvijaju fleksibilnost. Tijekom asana uspostavlja se tok životne enregije (prana), što prokrvljuje organe i time prevenira bolesti.
Uslijed stresa mnogi ljudi dišu nepravilno i prepovršno, čime organizam dobiva premalo kisika. Vježbe disanja pomažu da naučimo pravilno disati i da zaključimo da to nikad dotad u životu nismo ni znali. Zamislite: ne znati disati! I to s 30, 50, 60 godina.
Na kraju se u ležećem položaju provodi duboko opuštanje tijela i duha 10-15 minuta.
Najbolje je naučiti tehniku od učitelja te ju onda primjenjivati samostalno. Opuštanje ne dolazi samo od sebe, niti je moguće veći efekt ostvariti odmah. Potreban je dugotrajan trening. Redoviti trening pomaže bržem i efikasnijem opuštanju.

P.S. Inspiraciju za ovaj napis našli smo u dobroj knjizi „Pravilno opuštanje i dobar san", autora H. Bankhofer.


dipl. ing. Milna Tudor, nutricionistica

www.manager.hr

 

Najveća poslovna knjižara u jugoistočnoj Europi

Tvrtka M.E.P. d.o.o. dobila uglednu nagradu za knjigu-planer Učinkovit menadžer

Naša preporuka

Za Vaš godišnji odmor

Izrada web stranica WEB marketing