RSS
Newsletter
Prijavi se!

REKREATIVNO BRZO HODANJE & LAGANO TRČANJE

Zašto mijenjati ugodnu stolicu za kretanje (bilo kakovo)? Zašto izabrati brzo hodanje ili lagano trčanje kao redovitu tjednu tjelesnu aktivnost?
Brzo hodanje ili lagano trčanje među rijetkim su tjelesnim aktivnostima koje odgovaraju većini ljudi: ugodne su, boravi se u prirodi, dobre su za druženje, ne opterećuju tijelo, ozljede su rijetke. A sve to dobijete za nula kuna! S hodanjem, zdravlje i kvaliteta življenja stiže besplatno!

KAKO REKREATIVNO HODATI (savjeti o brzom hodanju)
Brzina hoda neka bude 6-6,5 km/h, što je oko 130 koraka u minuti ili 7.800 koraka u jednom satu. Dnevni optimum je cca 10.000 koraka. Tijekom preporučivih 45 minuta hoda držite se ovih pravila: hodajte odmjereno 5 minuta pa usporite 3 minute, ubrzajte 5 minuta pa usporite, zatim još više ubrzajte 10 minuta pa usporite 3 minute. Na kraju, potrčite 100-injak metara. Rekreativno hodanje zahtijeva odgovarajuću obuću i odjeću.
Usvojite naviku redovitog hodanja. Tjedna učestalost neka se kreće od najmanje tri puta na tjedan do najviše šest puta (jedan dan u tjednu treba svakako pauzirati, da donese tijelu predah i odmor).
Važno je steći naviku i izdržati početna iskušenja; prvi rezultati pojavit će se za 30-tak dana.

HODANJE DAJE ZDRAVLJE I PRODULJUJE VIJEK
Ispitivanje na 17000 osoba diplomiranih na Harvardu pokazalo je da su
ljudi koji se bave redovito umjerenom tjelesnom aktivnošću znatno boljeg
zdravstvenog stanja. Većina njih bavila se rekreativnim brzim hodanjem.

Menadžerske bolesti
Druga studija na Harvardu koja je obuhvatila 11130 ljudi u dobi između 40 i 60 godina još jednom je potvrdila da rekreativno bavljenje tjelesnom aktivnošću, a ponajviše hodanjem smanjuje rizik od moždanog udara. Zaključak bi bio: više hodanja, duži životni vijek!
Brzo hodanje jača srce tako što postupno smanjuje puls u mirovanju (srce radi ekonomičnije, može se duže odmarati, a time i duže kucati). Brzo hodanje štiti krvne žile i srce tako što smanjuje razina kolesterola i triglicerida u krvi (i time sprečava pojavu ateroskleroze i visokog krvnog tlaka).
Brzo hodanje smanjuje i rizik od dijabetesa tipa II na način da smanjuje razinu inzulina u krvi (gušterača luči manje inzulina). Tako se sprečava razvoj inzulinske rezistencije, a time i dijabetesa.
Brzo hodanje djeluje i na imunološki sustav, time što se povećava broj leukocita i njihova aktivnost.

Miran san
Istraživanja su ukazala na vezu hodanja i sna - više hodanja, manje nesanice. Ali, strpljivo! Prvi rezultati pojavljuju se tek nakon 2 mjeseca (tijelu treba vremena da se navikne). Ne preporuča se brzo hodati poslje 20 h - hodanje razbuđuje tijelo.

Dobro rasploženje i stres
U drugim člancima spomenuli smo serotonin, popularni hormon sreće koji se luči tijekom tjelesne aktivnosti. Nakon vježbanja osjećamo sretnim, poletnim, motiviranim, opuštenim, uravnoteženim. Depresivnim osobama hodanje pomaže u poboljšanju raspoloženja (Osobe koje pate od depresije uzimaju lijekove koji rade na principu podizanja razine serotonina). Nakon hodanja osjećamo se manje tjeskobnim, zabrinutim, razdražljivim, nervoznim, redovitim pratiljama dugotrajnijeg stresa.

Smanjenje težine
Hodanje je puno bolje za liniju od sjedenja u naslonjaču. Hodanjem trošimo 4-7kcal/min. Vrijedi zapamtiti: jedan sat sjedenja troši 80 kcal, a jedan sat hoda 330 kcal.
Ima još jedna važna zanimljivost. Ljudi koji izabiru hodanje kao svoju tjelesnu aktivnost, podsvjesno počinju mijenjati i prehranu. Izbjegavaju prejedanje masnim namirnicama navečer, češće za obrok izabiru voće i povrće, jogurt, laganu tjesteninu i sl.

Radna učinkovitost
Hodanje je aerobna aktivnost, opskrbljuje mozak dvostrukom količinom kisika. Povećava se budnost i koncentracija. Također je zanimljiva veza hodanje i kreativnosti. Povećani dotok kisika i bolja prokrvljenost djeluju i na desnu, kreativnu stranu mozga.

Seksualni život
Hodanje/trčanje pozitivno djeluje na seksualni život. Povećava se proizvodnja muškog spolnog hormona testosterona što uzrokuje povećanje seksualne želje. Testosteron posjeduju i žene, ali u manjoj količini.

Svaki korak brzog hoda ili laganog trka jednom kasnije će zlata vrijediti. Kap po kap - zdravlje!
Ulaganje u sebe tijekom mladosti, bit će bogato nagrađeno u zrelijoj dobi.

dipl. ing. Milna Tudor, nutricionistica

Više o ovoj i sličnim temama, možete počitati u prvoj knjizi kod nas s drugačijim, novim pogledom na život, u izdanju M.E.P.-a:

ZDRAVI ŽIVOT U POSLOVNOM SVIJETU

Najveća poslovna knjižara u jugoistočnoj Europi

Tvrtka M.E.P. d.o.o. dobila uglednu nagradu za knjigu-planer Učinkovit menadžer

Naša preporuka

Za Vaš godišnji odmor

Izrada web stranica WEB marketing