RSS
Newsletter
Prijavi se!

Zdravi život u poslovnom svijetu: STRES SVE VEĆI, A ZAŠTO ŽIVIMO DULJE?

Zdravi život u poslovnom svijetu: STRES SVE VEĆI, A ZAŠTO ŽIVIMO DULJE?

Iako se današnji način života dosta razlikuje od načina života naših predaka (promjena nagore), ipak je očekivani vijek života danas mnogo dulji nego nekad.

Danas prosječno živimo do 75. godine, žene dožive 79 godina, a muškarci 72. U prošlim je stoljećima većina ljudi umirala u 40-50-im godinama, dok je danas to rijetkost.

 

 

Zadnji podaci govore da je zemlja s najvećim brojem stogodišnjaka Japan: 2008. ih je bilo 40.399. U Hrvatskoj su, prema popisu stanovništva 2001., živjele 84 osobe u dobi od 100 do 108 godina, najviše u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Također je poznato da je opća populacija svijeta sve starija, pa se predviđa da će za 40 godina čak 60 posto stanovništva biti starije od 65 godina.

Može začuditi kontradiktornost – živimo stresnije i nezdravije negoli se živjelo prije, a živimo dulje. Koji je uzrok toj nelogičnosti? Svi znamo da nam je prehrana lošija od one naših predaka – unosimo više masti, rafiniranih šećera, aditiva; presjedimo većinu dana. Ipak, svijest ljudi o skrbi za vlastito tijelo raste i sve je veći broj onih koji misle unaprijed ("bolje spriječiti nego liječiti"), a sve manje je onih koji "stoje na tramvajskoj pruzi i misle – neće valjda mene". Mnogo su pridonijeli i razvoj medicinske znanosti te promocija zdrava življenja u medijima.

VJEŽBANJEM – JOŠ DULJI I LJEPŠI ŽIVOT!

Jedna od glavnih preporuka kako živjeti dulje i zdravo starjeti je na vrijeme usvojiti (u mladosti!) pravilan način prehrane i tjelesnu aktivnost. Time se biološki procesi starenja neće spriječiti, no tegobe se mogu umanjiti i usporiti. Ako se usporede starije osobe koje imaju sjedilački način života s onima koje vježbaju, uočava se znatno sporiji razvoj kroničnih bolesti u osoba koje vježbaju, čime se produljuje trajanje života. Poznato da vježbanje pomaže održavanju optimalne tjelesne težine, a time i prevenira brojne kronične bolesti i tegobe jer se pretilost povezuje s mnogima od njih. Sjedilačkim se načinom života nakupi oko devet novih kilograma težine između 18. i 55. godine. Svakih 10 godina – po dva kilograma! Što nam je činiti? Preporuka je redovita aerobna aktivnost koja poboljšava fiziološke procese u tijelu (rad srca, krvni pritisak, zdravlje kostiju), tako i psihološke i kognitivne funkcije. Aerobno vježbanje, kao i vježbanje s otporom, smanjuje depresiju i nervozu. Dovoljno razloga za odluku, zar ne? Pronađite svoje "idealno" vježbanje.

dr.sc. Milna Tudor Kalit

Fotografija pixabay.com 


 


Najveća poslovna knjižara u jugoistočnoj Europi

Tvrtka M.E.P. d.o.o. dobila uglednu nagradu za knjigu-planer Učinkovit menadžer

Naša preporuka

Knjiga mjeseca

Izrada web stranica WEB marketing