RSS
Newsletter
Prijavi se!

STRUČNJACI PREPORUČUJU BROJKE O VJEŽBANJU

U prosječnog odraslog čovjeka mišići čine 40% tjelesne mase i teže cca 35 kilograma. Kako se godinice skupljaju, taj omjer je prirodno sve nepovoljniji - i masnog tkiva je sve više. Fizičke sposobnosti se smanjuju, a naš sjedalački način života takve nepovoljne procese još samo potencira.
I postavlja se pitanje - čime tijelo zadržati u dostatnoj
formi i kako usporiti proces njegova prirodnog
propadanja? Rekreacijom i vježbom, samo time! Među
najzdravije i svima dostupne sportske aktivnosti svakako
spadaju plivanje i trčanje. Tu su još i brzo hodanje,
aerobik, badminton... te drugi oblici tzv. aerobnog
vježbanja (naporna, ponavljajuća, dovoljno duga
naprezanja).
Sad ostaje pitanje - koliko vježbati? Knjiga Fitness za
neznalice, a većina nas treba baš takvu početnicu, daje o
tome dosta dobrih savjeta.
 
DOBRE BROJKE O VJEŽBANJU

Koliko vježbe u tjednu, minimum? Skoro da bismo mogli kazati - bolje ni to, nego jedanput tjedno! Ako je vježba intenzivna, a zrele godine već nastupile, to može biti samo udarac tijelu (svake subote jedan gradonačelnik trči do vrh planine Medvednice; stručnjaci su to ocijenili štetnim za zdravlje i uzrokom njegovih nevolja). Minimum vježbe koji već donosi koristi srcu i krvožilnom sistemu je 3 puta tjedno po 20 min. Preporučiv je tempo 4-5 vježbajućih dana na tjedan.
Kada će nastupiti prvi pozitivni učinci? Ako ustrajete vježbati 3 x na tjedan, po 40 minuta, uskoro ćete zapaziti prave efekte. Topljenje masnog tkiva nastupa za 6 tjedana, ako vježbate 5x na tjedan po 45 minuta.
Kolikom snagom vježbati? Ako ste se uspuhali toliko, da ne možete izgovoriti čak ni: «Dragi Bože, pomozi mi», trebate usporiti. Ako pak možete punim plućima pjevati «Cesaricu», dodajte malo gasa, barem na plus 40 do 50% od onog u miru.
Kojim tempom kao početnik? Polako! Onim koji ne pravi smetnje, a izazovan je (80-90 otkucaja). I tako prvih mjesec dana.
Što kad se vježbanje prekine? Ako ste vježbali 4x tjedno tijekom 3-4 mjeseca, možete prorijediti vježbu i sniziti tempo, čime će se dostignuta razina zadržati još dosta dugo. No, ako prestanete skroz, sva vaša kondicija past će na bijednu nulu već nakon 2 do 10 tjedana.
Kako koristiti odmor? Nakon 5-10 minuta jače vježbe, nastavite slabijim tempom 5 minuta i već je to dobar odmor. U odmor se može računati i prelaz na drugu vježbu manjeg napora. Svakako je dobro jedan dan u tjednu ne vježbati. Slično tome, i jedan tjedan u u mjesecu može biti sporiji i lakši. Ritam „opterećenje: odmor" nužan je radi tjelesnog oporavka.
Kako se zdravo mršavi? Tako da se tijelu uzme pola kilograma masnog tkiva na tjedan (odnosno 4500 kcal). Najzdravija formula za to je: pola dijetom, pola vježbom! Kod dijete dnevni unos kalorija mora biti manji od potrošnje za 250 kal. A učestalost vježbe trebala bi biti 6 dana u tjednu barem po 30 minuta.

 

Milna Tudor & Mira Armour


www.manager.hr

Najveća poslovna knjižara u jugoistočnoj Europi

Tvrtka M.E.P. d.o.o. dobila uglednu nagradu za knjigu-planer Učinkovit menadžer

Naša preporuka

Za Vaš godišnji odmor

Izrada web stranica WEB marketing