RSS
Newsletter
Prijavi se!

Tehnika za osobni razvoj: KAKO PROVESTI NOVOGODIŠNJU ODLUKU

Tehnika za osobni razvoj: KAKO PROVESTI  NOVOGODIŠNJU ODLUKU

Autorica Majda Rijavec podsjeća da će 75 % osobnih odluka donijetih uz Novu Godinu biti zaboravljena već do 1. veljače.

Slično je i sa drugim odlukama tog tipa, svima koje se povezuju uz neku progodu – rođendan, početak ljeta… Tome su tri uzroka jer je svaki uspjeh – promjena  određen trima točkama koje treba ispravno i predano odraditi  - 1. Dobar cilj, 2. Priprema, 3. Podrška  izvršenju.


• PRVI KORAK -  ŽELJU PRETVORITI U FORMU CILJA !


Prvi problem je forma odluke. Želja je jedno, cilj je drugo. Željeli bismo to I to, a cilj je oštriji, jasniji, točno određena točka u budućnosti.  Cilj je odluka nakon kojeg počinje akcija. Jeste li doista spremni na akciju ili se sve svodi na trebao bih, bilo bi dobro…. Cilj ima rok. Cilj je dobro postavljen kad se lako može mjeriti  kako se ostvaruje.  I kad je zapisan! Dobro postavljeni ciljevi bili bi ovako opisani  – Bit ću sposoban ishodati 10 kilometara u dva sata, na datum 1. lipnja. Ili , smanjit ću struk za 7 cm … smanjit ću težinu  na 79 kg do 1.3. 2015. Ili, ostvarit ću imidž točne osobe u dolascima i izvršenju obećanja  do 31.12.
Evo vam u nastavku mogućih tehnika o dobroj pripremi i podršci provođenju odluka.


• PRIPREMA ZA PROVEDBU NOVOGODIŠNJE ODLUKE


Sačinite glavni plan provedbe. Razmotrite i popišite sve glavne aktivnosti koje trebalo poduzeti da bi se cilj dostigao. Kod skidanja kilog0ama to mog biti sve moguće “akcije” na strani manjeg unosa energije, pa tako možemo se opredjeliti za razno  – jesti 5 puta na dan, doručkovati obilnije a večerati skromno, ne jesti čokoladu, slatkiše, kruh samo jednu šnitu dnevno. No trebalo bi popisati akcije i na drugoj strani, onoj o trošenju energije, pa imamo – brzo hodanje pola sata na dan, odlazak pješice na posao, rekreacija 2 x tjedno po sat vremena…
Etapni cilj. Ako je za ostvarenje cilja potrebno tri mjeseca, onda se moraju postaviti i etapni ciljevi, najbolje15-dnevni.  Oni nisu predaleki, a ni prebliski sadašnjem trenutku, osiguravaju mnogo – dodavanje gasa, osjećaj skore pobjede, češću motivaciju uspjesima…
Isplanirajte program kontrole , što znači da ste tijekom pripreme za provedbu predvidjeli točke ili vremenske trenutke kad se imaju vršiti mjerenja tzv. prolaznog rezultata i ocjeniti napredak plana (na primjer - svaki petak, početak  mjeseca)
Zapišite. Zapisujte sve što je važno -  cilj, glavne aktivnosti, rokove izvršenja! Taj svečani papir, kao "Obećanje sebi", spremite u kuvertu na kojoj će pisati "Otvoriti za 90 (180) dana!".  Kuvertu stavite na vidljivo mjesto, npr. uz sobni sat, neka tu čeka i dočeka suočenje "ja za/protiv sebe".
Dnevni plan. Planirajte dnevne i tjedne akcije, svoje ponašanje nakon donošenja odluke o cilju, jer jedino najjače dridonosi ostavrenju cilja.

• DODATNE AKTIVNOSTI PODRŠKE PROVEDBI – S CILJEM ODRŽANJA USMJERENOSTI, SAMODISCIPLINE, DOSLJEDNOSTI, MOTIVIRANOSTI, POZITIVNOG STAVA, OTPORA NA ISKUŠENJA


Podsjetnik u džepu. Na kartončić veličine kreditne kartice ispišite važne godišnje ciljeve i nastojanja. Imajte ga uvijek sa sobom, u torbici, novčaniku. Slično tome, ciljeve možete postaviti na ekran računala, uz / umjesto onih šarenih ribica i slika pejzaža.
Dekoriratjte prostor. Kad ujutro ustanete – tekst ciljeva već gledate na zidu sobe kao stalnu parolu ili veseli plakatić. Možete ih ispisati kredom na ogledalo u kupaonici.
Povjerite prijatelju svoju namjeru! Obećajte prijatelju, osobi koja vas hoće čuti i razumijeti: "Do 1. ožujka namjeravam...". Obećanje ste dali sebi, ali pred svjedokom, to daje dodatnu snagu.
Izaberite osobu za potporu sa strane. U knjizi "Poduzetničke tehnike" (M.E.P.), Debra K. Traverso kaže kako ni jedna poznata osoba u biznisu, estradi, sportu u SAD-u ne bi uspjela da nije imala trenera (engl.: personal trainer, life coach). Ta vas osoba prati, pomaže vam da ustrajete, savjetuje vas. Takvi treneri su vrhunski profesionalci, no redovita i puno jeftinija potpora može doći i od prijatelja, člana obitelji, kolege iz ureda.
Tjedno razmišljanje o sebi. Tih 30-ak minuta vikendom, poklonjenih sebi, nema zamjene! Godišnji "trošak" od 30 sati može vam donijeti – godine dobrog života.  
Veća pažnja bitnom. Važne odluke, važni ciljevi, imaju oznaku prioriteta A ili A/B i tako se prema njima moramo odnositi. Smatramo ih bitnim odrednicama tjednog i dnevnog rasporeda.
Nacrtajte kuhinjsku vagu. U lijevu zdjelicu vage ucrtajte popis dobrobiti, a u desnu ono što trebate uložiti (odricanje od nečeg, upornost, povećani rad). Koja će strana vage prevagnuti? Naravno, ona s koristima, što znači da biste trebali dosta lako dohvatiti svoj cilj. No, nije tako jer ste zanemarili da drugu zdjelicu još i posebno pritišću – navike, konformizam, slabost duha. S tim treba itekako računati; pomoć ćete naći i u nizu pojačivača provedbe koje smo upravo opisali.
Katja Perić
(tekst je motiviran člankom iz knjige MENADŽERSKA UČINKOVITOST 360, autor Goran Tudor)

Fotografija: pixabay.com 

 

Najveća poslovna knjižara u jugoistočnoj Europi

Tvrtka M.E.P. d.o.o. dobila uglednu nagradu za knjigu-planer Učinkovit menadžer

Naša preporuka

Za Vaš godišnji odmor

Izrada web stranica WEB marketing